Rochia aurie, de Theo Anghel - Recenzie

Editura: Quantum Publishers
An apariție: 2016
Număr de pagini: 246

Sinopsis: Ana Simion este fiica unor imigranți români pe tărâmul tuturor posibilităților.
În urma unei întâlniri pe nevăzute, aranjată de o prietenă, cunoaște un bărbat pe care îl antipatizează, fără drept de apel, încă din primele minute. Dorind să pună capăt serii dezastruoase, îl refuză categoric. Însă individul face parte din tagma celor ce nu acceptă un nu din partea sexului slab. Rănit în orgoliu, își iese din fire, și o atacă pe Ana în toaleta localului. Țipetele ei îi atrag atenția unui necunoscut care o salvează în ultimul moment.
Mason Hart face parte dintr-o familie bună, însă puțin ciudată. Atrasă în mijlocul acestui grup pestriț de sentimente pe care începe să le aibă pentru Mason, viața banală a Anei este dată peste cap.

Părerea mea: Am vrut de mult timp să citesc cartea. Încă de când am făcut cunoștință cu lumea editorială și cu romanele scriitorilor autohtoni. Înainte obișnuiam să citesc numai literatură contemporană străină și evitam pe cât posibil cărțile românești. Motivul nici acum nu îl știu. Ideea e că acum știu ce comori avem și ar trebui să ne mândrim cu ele. Revenind, încă de când am văzut titlul și coperta pe site-ul editurii, am vrut să o citesc. Printre criteriile principale a fost faptul că abordează genul romance, ce pe mine m-a obsedat și încă o face. Sunt o romantică incurabilă și nu cred că aș putea citi vreodată vreo carte care să nu conțină deloc iubire. Nu m-a surprins faptul că „Rochia aurie” a fost postată inițial pe Wattpad deoarece sunt din ce în ce mai mulți autori contemporani care își încep cariera de aici. Dintr-un pur hobby, devine un stil frumos de viață.

Cartea ne-o prezintă, în primă fază, pe Ana, o tânără care nu a avut parte de prea multă afecțiune în copilărie și care își dedică timpul locului ei de muncă. În timp, dorința de a avea pe cineva cu care să îi împartă viața devine, atât pentru ea, cât și pentru buna ei prietenă, Mara, o certitudine așa că îi aranjează Anei o întâlnire cu un bărbat. La prima vedere, tipul este unul arătos și manierat, ce îi oferă un trandafir la sosirea în local. Numele mi s-a părut absolut hilar - Adonis - și se potrivea ca o mănușă caracterului său. Din perspectiva lui, toate femeile sunt la fel și caută aventuri de o noapte. Atunci când Adonis - nu mă pot abține să nu râd când îl pronunț - îi propune, fără rușine să lase inhibițiile și prefăcătoria și meargă cu el acasă, Ana îl refuză din capul locului și decide să plece, umilindu-l, cu ocazia asta. Din păcate, ceea ce nu credea că i se va întâmpla, se întâmplă, și orgoliosul rănit o atacă în baie, dorind să abuzeze de ea. Aici intervine cavalerul pe cald alb, care o salvează în ultimul moment de la o tragedie care ar fi marcat-o definitiv.

Și, ca și cum asta nu ar fi de ajuns, Mason Hart, pe numele lui, îi oferă haina lui pentru a se acoperi și se asigură că ajunge cu bine acasă. Încă din acel moment, Ana nu își poate lua gândul de la el.

------------------------------------------------------------------------
Nu-l mai întâlnise pe Mason din seara aceea, dar uneori, străfulgerarea electrizantă a acelor ochi verzi îi tulbura visele, făcând-o să se trezească agitată în miez de noapte.

Destinul îi aduce din nou împreună atunci când Mason, beat, apare la ușa Anei. De atunci, își petrec mult timp împreună și ajung să se îndrăgostească unul de altul. Numai că secrete nespuse, legături vechi de familie și persoane ce aparțin trecutului dar care revin în prezent le vor pune la încercare iubirea. Oare ce se întâmplă atunci când doi frați gemeni, unul demn de încredere și celălalt amestecat în afaceri ilegale și dornic de răzbunare vor aceeași femeie, din motive diferite? Veți afla doar dacă veți citi.

- Am o datorie față de familia mea și față de cei pe care îi iubesc. Pentru ei sunt capabil de orice! Orice! spuse cu furie, strângând hățurile cu atâta forță, încât pumnul i se albi, golit de sânge.

[...] Bărbatul își desprinse buzele de ale ei și, cu respirația întretăiată, începu să îi sărute pielea ce părea ca de miere în lumina caldă a lumânărilor, martor tăcut al iubirii lor.  [...] Ea i se oferi, iar el acceptă darul cu blândețe și răbdare. Împletindu-și trupurile și simțămintele, hrănindu-se cu ființa celuilalt, sorbindu-se ca niște însetați a căror dorință arzătoare nu putea fi ostoită nicicum, uitară de restul lumii.

Cartea poate fi comandată de pe site-ul editurii Quantum Publishers sau de pe Elefant.ro, în limita stocului disponibil.